Elektryczny silnik do łodzi
Jaki akumulator powinienem wybrać do mojego motocykla elektrycznego?
Wybór najlepszego akumulatora do zasilania elektronicznych urządzeń nawigacyjnych może być poważnym dylematem. Przy tak wielu dostępnych opcjach łatwo jest pomylić się co do zaleceń i specyfikacji producentów oraz tego, co jest naprawdę ważne przy wyborze akumulatora.
Oto jak łatwo wybrać najlepsze akumulatory do silników elektrycznych do łodzi - Zrozum terminy, abyś mógł czuć się pewnie wypływając na wodę.
Rodzaje akumulatorów wodnych do silników łodzi:
Pierwszą rzeczą, którą zauważysz przy wyborze akumulatorów, jest to, ile opcji jest dostępnych i jakie mogą mieć zalety i wady? Trzy najpopularniejsze akumulatory morskie to kwas ołowiowy (czasami nazywany mokrym ogniwem), AGM lub akumulatory z absorbowaną matą szklaną i fosforan litowo-żelazowy (LiFePO4).
Akumulatory kwasowo-ołowiowe
W ten czy inny sposób, wszystkie akumulatory wykorzystują reakcję chemiczną do generowania energii elektrycznej. Najstarszym i najpowszechniejszym tego przykładem jest zalany akumulator kwasowo-ołowiowy. Jak sama nazwa wskazuje, płyty ołowiowe w tym akumulatorze są umieszczone i zanurzone w kwasie (czasami nazywanym elektrolitem).
Akumulatory te są najbardziej powszechne - i najtańsze - ze wszystkich opcji akumulatorów. Można je łatwo znaleźć w większych sklepach, a tańsze egzemplarze można łatwo znaleźć za 25 000 do 30 000 HUF lub mniej. Konserwacja i okazjonalne stosowanie inhibitorów zasiarczenia.
AGM (Absorbed Glass-Mat)
W ostatnich latach cena akumulatorów AGM znacznie spadła, ale nadal kosztują one dwa razy więcej niż zalane akumulatory kwasowo-ołowiowe tej samej wielkości. Cechą charakterystyczną akumulatorów AGM jest to, że są one całkowicie szczelne, a zamiast ciekłego kwasu, elektrolit używany w akumulatorach AGM jest "wchłaniany" przez maty, które stykają się z płytami wewnątrz. Sprawia to, że są one stosunkowo łatwiejsze w transporcie bez ryzyka rozlania.
Pod względem wagi akumulatory AGM są mniej więcej na tym samym poziomie co zalane akumulatory kwasowo-ołowiowe, być może nieco cięższe.
Akumulatory AGM są ogólnie określane jako akumulatory "bezobsługowe", ponieważ nie ma potrzeby utrzymywania w nich poziomu kwasu ze względu na ich szczelną konstrukcję. Przy odpowiedniej konserwacji mają one tendencję do nieco dłuższej żywotności niż zalane akumulatory kwasowo-ołowiowe, ponieważ są mniej podatne na zasiarczenie. Jednak akumulatory AGM mogą mieć bardziej trwały negatywny wpływ niż akumulatory kwasowo-ołowiowe po całkowitym rozładowaniu.
Lithium Iron Phosphate / Lithium Ion / LiFePO4
Jeśli ostatnio szukałeś nowych akumulatorów do rowerów elektrycznych, być może zauważyłeś pewne zmiany w ofercie. Akumulatory morskie litowo-żelazowo-fosforanowe (LiFePO4) stają się coraz bardziej powszechne do zasilania silników, wykrywaczy ryb i innych akcesoriów.
Baterie morskie litowe są zdecydowanie najdroższe z trzech popularnych typów akumulatorów, ale ponieważ coraz więcej producentów wprowadza opcje litowe, cena tych typów akumulatorów stale spada.
Jeśli chcesz utrzymać swoją łódź i system silnika elektrycznego przez długi czas, lit może być mądrą inwestycją. Niektórzy producenci oferują nawet 10-letnią gwarancję, a ty zyskujesz stabilną jakość przez cały okres użytkowania, zamiast kupować zalane baterie kilka razy w tym samym okresie.
p>
Baterie litowe
Chociaż ich cena jest poza zasięgiem cenowym większości wędkarzy dbających o budżet, główną zaletą akumulatorów litowych do łodzi jest to, że znacznie zmniejszają wagę w porównaniu z innymi typami akumulatorów, dzięki czemu łódź jest bardziej zwrotna, szybsza i znacznie zwiększa prędkość maksymalną. Wiadomo również, że te typy akumulatorów mogą dostarczać wyższe napięcia przez dłuższy czas i działać kilka lat dłużej niż konwencjonalne typy akumulatorów.
Wędkarze mogą mieć trudności z określeniem kompatybilności ładowarek ich silników z akumulatorami litowymi, dlatego ważne jest, aby pamiętać, że niektóre akumulatory litowe mają określone wymagania dotyczące ładowania. Zalecamy skontaktowanie się z producentem baterii, aby sprawdzić, czy bateria litowa jest kompatybilna z profilami ładowania AGM lub litowymi.
Baterie morskie głębokiego cyklu
Baterie morskie głębokiego cyklu
./p>Ważne jest, aby pamiętać, że bez względu na to, jaki typ akumulatora wybierzesz, musisz upewnić się, że jest to akumulator "głębokiego cyklu". Jest to wyraźnie określone i tak naprawdę oznacza, że bateria została zaprojektowana z myślą o niższym zużyciu energii. Alternatywą dla akumulatora o głębokim cyklu jest akumulator rozruchowy - jest on przeznaczony do jednoczesnego zużywania dużej ilości energii, na przykład gdy trzeba obrócić rozrusznik, aby zasilić silnik samochodu. Tego typu akumulatory są również powszechnie spotykane w zastosowaniach morskich, ale są zwykle używane do uruchamiania silników zaburtowych i akcesoriów pomocniczych.
"Głęboki cykl" nie jest terminologią, z którą zawsze można się spotkać przy zakupie morskich akumulatorów litowych. Zasadniczo jednak akumulator LiFePO4 jest przeznaczony do tej funkcji.
Czy mogę używać uniwersalnego akumulatora morskiego z moim silnikiem?
Kolejnym typem akumulatora, który możesz znaleźć w swoich poszukiwaniach, jest hybrydowy akumulator rozruchowy/głębokiego cyklu, powszechnie znany jako akumulator "dwufunkcyjny" lub "dwufunkcyjny akumulator głębokiego cyklu". Być może zastanawiasz się, czy tego typu akumulatory są odpowiednie dla twojego silnika, a krótka odpowiedź brzmi "tak".
Dwufunkcyjne akumulatory mają rezerwową pojemność do zasilania akcesoriów przez dłuższy czas, oprócz prądu rozruchowego potrzebnego do uruchomienia silników zaburtowych.
Ważna uwaga: Jeśli korzystasz z 24- lub 36-woltowego systemu silnikowego, nie zaleca się używania pojedynczego akumulatora 24- lub 36-woltowego jako akumulatora rozruchowego, ponieważ może on pobierać energię z systemu nierównomiernie w czasie, co może spowodować uszkodzenie akumulatora.
Czas pracy
Czas pracy w amperogodzinach to kolejny czynnik i metoda porównywania podobnych typów akumulatorów morskich. Jest to wartość, która informuje konsumentów, ile energii może dostarczyć bateria przez dokładnie jedną godzinę. Innymi słowy, wskaźnik amperogodzin wskazuje, jak długo akumulator może podtrzymywać ładowanie, dostarczając dany amper.
W przypadku akumulatora o mocy 100 amperogodzin zasilającego silnik o mocy 20 amperów, akumulator wytrzyma 5 godzin ciągłego użytkowania (akumulator 100 amperogodzin / 20 amperów = 5 godzin pracy).
Silnik trolingowy Minn Kota będzie działał na dowolnym 12-woltowym akumulatorze/akumulatorach do łodzi ołowiowo-kwasowych. Aby uzyskać najlepsze wyniki, należy użyć akumulatora morskiego o głębokim cyklu o pojemności 110 amperogodzin lub wyższej, zwykle 27 amperogodzin lub wyższej. Jeśli wartość znamionowa amperogodzin nie jest dostępna, wybierz akumulator o głębokim cyklu z co najmniej 180-minutową rezerwą pojemności.
Wskazówki dotyczące wyboru akumulatora do silnika elektrycznego
Znalezienie odpowiednich akumulatorów do łodzi wędkarskiej może być trudnym zadaniem, ale jeśli masz odpowiednie informacje, nie będzie. Poniżej znajduje się kilka dodatkowych wskazówek dotyczących zasilania silnika trollingowego, aby zapewnić czyste i bezpieczne zasilanie silnika.
Typ akumulatora i rozmiar grupy
Wybierz typ akumulatora i rozmiar grupy, który najlepiej pasuje do Twojego budżetu, wymagań dotyczących mocy i ograniczeń przestrzennych.
Nie mieszaj typów baterii w systemach 24- lub 36-woltowych (tj. nie łącz szeregowo kwasowo-ołowiowych i litowych w celu generowania mocy).
Pojemność akumulatora - pojemność znamionowa w amperogodzinach:
Zalecamy wybór 12-woltowego akumulatora morskiego o głębokim cyklu i pojemności znamionowej co najmniej 110 amperogodzin. Zazwyczaj 27 lub więcej.
Im wyższa wartość znamionowa w amperogodzinach, tym dłuższy czas pracy silnika.
Jeśli wartość znamionowa w amperogodzinach nie jest dostępna, wybierz akumulator o głębokim cyklu z co najmniej 180 minutami rezerwy pojemności.
Akumulatory głębokiego cyklu:
Niezależnie od wybranego typu akumulatora, upewnij się, że jest to akumulator "głębokiego cyklu".
Możesz nie zobaczyć napisu "Deep Cycle" przy zakupie litowych akumulatorów morskich, ale w zasadzie wszystkie akumulatory LiFePO4 są zaprojektowane do tej funkcji.
Akumulatory rozruchowe:
Akumulator rozruchowy nie nadaje się do elektrycznych błystek, ponieważ koncentrują się one na szybkim, silnym wysiłku wymaganym do uruchomienia silnika zaburtowego, a nie na długotrwałej mocy, która jest powszechna podczas używania błystek.
Zalecamy stosowanie oddzielnych akumulatorów morskich o głębokim cyklu dla błystki.
Prawidłowa instalacja elektrycznego silnika łodzi:
< img src="https://www.trinexus.pl/shop_ordered/17496/pic/222.jpg" width="478" height="478" alt="" />