Kable gazowe i sterowe to elastyczne kable, które przenoszą ruchy mechaniczne i są używane do obsługi elementów sterujących, takich jak przepustnica i ster na łodziach. Kable te składają się z wewnętrznego drutu ze stali nierdzewnej i zewnętrznej osłony, która chroni wewnętrzny rdzeń i zapewnia elastyczność. Obudowa jest często wykonana z trwałych materiałów, takich jak nylon lub plastik.
Oto kilka ogólnych specyfikacji i rozważań dotyczących kabli Bowdena stosowanych na łodziach:
-
Długość: Kable sterujące są dostępne w różnych długościach, aby dostosować się do różnych rozmiarów i konfiguracji łodzi. Dla prawidłowej instalacji i funkcjonalności ważne jest, aby dokładnie zmierzyć wymaganą długość.
-
Złącza: Kable sterujące muszą mieć różne typy złączy, aby połączyć się z mechanizmem sterującym i silnikiem. Mogą to być wtyczki gwintowane, końcówki oczkowe lub widełkowe. Ważne jest, aby wybrać prawidłowe połączenia końcowe, które są kompatybilne z konkretnym silnikiem i systemem sterowania. W przypadku kabli specyficznych dla silnika, kabel Bowdena często można podłączyć do przepustnicy bez specjalnego adaptera.
Konstrukcja: Jakość kabla sterującego jest niezwykle ważna pod względem trwałości i niezawodnego działania w środowisku wodnym. Szukaj kabli, które są wykonane z materiałów nierdzewnych i mogą wytrzymać słoną wodę, promienie UV i inne elementy.
-
Płynna praca: Płynne i precyzyjne sterowanie jest koniecznością dla bezpiecznej i wydajnej pracy statku. Poszukaj przewodów sterujących, które zapewniają niskie tarcie i zapewniają płynną i precyzyjną reakcję układu kierowniczego.
Kompatybilność: Upewnij się, że wybrany przewód sterujący jest kompatybilny z silnikiem i układem kierowniczym łodzi. Producenci często dostarczają wytyczne lub tabele kompatybilności, które pomagają wybrać odpowiedni kabel dla danej konfiguracji.
Ważne jest, aby skonsultować się ze specjalistą technicznym lub przeczytać instrukcję obsługi łodzi, aby uzyskać szczegółowe zalecenia dotyczące odpowiednich kabli sterujących dla silnika i układu sterowania łodzi. Mogą oni dostarczyć dokładniejszych i bardziej szczegółowych informacji w oparciu o specyficzne wymagania łodzi.
Nasza oferta obejmuje następujące kable do łodzi:
1676 Numer części serii: C2 typ Bovden, do silników Yamaha, Suzuki, Honda i TOHATSU, długość od 8 do 15 stóp.
1696 Numer seryjny: C5 typ Bovden, do silników MERCURY, MARINER, MERCRUISER, długość od 8 do 20 stóp.
1709 Numer seryjny: C8 typ Bovden, silniki zaburtowe Yamaha, Suzuki, TOHATSU, HONDA i silniki zaburtowe VOLVO, długość od 5 do 24 stóp.
1683 Numer seryjny: silniki typu C14 Bovden, OMC, JOHNSON i EVINRUDE o długości od 8 do 20 stóp.
Długości Bovden są podane w stopach. Tutaj znajdziesz tabelę konwersji, która Ci pomoże.
Uwaga, zawsze wybieraj dłuższy kabel dla wartości granicznej i nigdy nie zapomnij uwzględnić krzywizny zakrętów w długości. Jeśli kabel jest zbyt długi, nawet stopa może zostać zakryta, ale jeśli jest tylko o jeden centymetr krótszy, system nie będzie działał prawidłowo.
Przeliczanie rozmiarów
Stopa -> metr
5=1.53
6= 1, 83
7=2,14
8=2,44
9=2,75
10=3,05
11=3,36
12=3,66
13=3,97
14=4,27
15=4,59
16=4,88
17=5,19
18=5,49
19=5,80
20=6,10
21=6,41
22=6,72
>