Kérdésed van? Fordulj hozzánk bizalommal!

Információk     ÜzletekSzolgáltatások  Elérhetőség 

Rząd

Wybór odpowiedniego mechanicznego układu kierowniczego

Zgodność numerów części między piastami kierownicy i przewodem głowicy kierownicy:

Dla modeli1740- Bovden o numerze artykułu 1737 zalecana jest gałka kierownicy.
1730< /strong> - . dla serii Bovden o numerze pozycji 1723 zalecana jest piasta kierownicy.

Zalecenia i ostrzeżenia dotyczące wyboru mechanicznych układów kierowniczych

Wybór odpowiedniego układu kierowniczego jest ważnym czynnikiem wpływającym na bezpieczeństwo i funkcjonalność łodzi. Moc silnika, typ kadłuba i prędkość łodzi mają wpływ na prawidłowy wybór układu sterowania.
Obciążenie układu sterowania wzrasta proporcjonalnie do prędkości łodzi i mocy silnika; moment obrotowy generowany przez śrubę napędową silników zaburtowych o dużej mocy utrudnia sterowanie.
Wypierająca wodę konstrukcja kadłuba dużych jednostek pływających i silniki zaburtowe mogą wywierać duży nacisk na ster: w takich przypadkach mechaniczny układ kierowniczy nie jest odpowiedni, zamiast niego zalecamy hydrauliczny układ kierowniczy Ultraflex.
Zawsze pytaj o opinię naszego kolegę, specjalistę-doradcę, przed zakupem.


System kierowniczy nie jest odpowiedni w takich przypadkach, zamiast niego zalecamy hydrauliczny układ kierowniczy Ultraflex.


Zalety konstrukcji z przekładnią planetarną
Mechaniczne piasty kierownicze Ultraflex T71FC, T73NRFC, a także wersje z podwójnym przewodem i kierownicą uchylną Wszystkie wersje kierownic mają przekładnie planetarne i zostały wyprodukowane z wykorzystaniem konstrukcji zębatej. Trzy przekładnie pomocnicze obracają się wokół własnej osi i jednocześnie obracają oś centralnego drążka kierowniczego. Umożliwia to rozłożenie i zrównoważenie obciążenia układu dzięki trzypunktowemu obrotowi osi centralnej. Zaletą tej specjalnej konstrukcji jest zwiększenie żywotności systemu, poprawa wydajności i zmniejszenie luzu silnika na każdej przekładni planetarnej.

Test porównawczy skuteczności


Konfiguracja testowa:
3 węzły 90°; z obciążeniem 1000 N
Uwaga:W celu uzyskania przykładowych danych, silnik został przetestowany przy 500 obrotach


Znaczenie zwiększenia bezpieczeństwa nieodwracalnego układu kierowniczego
Układ kierowniczy łodzi jest mechanizmem, który określa kierunek, w którym płynie łódź, jeśli z jakiegoś powodu kierowca nie trzyma kierownicy, może dojść do niebezpiecznej sytuacji z powodu nagłej zmiany kierunku łodzi spowodowanej siłami zewnętrznymi (fale, wiry itp.) lub siłami wewnętrznymi, takimi jak kierunek obrotu śruby napędowej. Dzięki swojemu momentowi obrotowemu,
moment obrotowy silnika zwykle wywiera nacisk na układ kierowniczy, który kierowca musi stale kompensować, nawet gdy łódź płynie prosto. Dodatkowy wysiłek kierowcy związany z utrzymaniem prostego kursu może prowadzić do zmęczenia. Specjalne opatentowane urządzenie umożliwia zablokowanie wału sterowego, dopóki kierowca go nie obróci, utrzymując w ten sposób kierunek jazdy łodzi i neutralizując przeciwciśnienie na kole kierownicy.
Uruchamia mechanizm, gdy kierowca nie dotyka koła kierownicy i wyłącza się automatycznie, gdy tylko kierowca zacznie obracać łodzią, aby zmienić jej kierunek.


Użytkowanie i pielęgnacja
Kierownica musi być zamontowana w taki sposób, aby uniknąć nadmiernego i/lub silnego zginania. Dzięki temu kierowca może płynnie sterować łodzią przy wszystkich prędkościach, co pomaga ograniczyć niewystarczające i niepotrzebne luzy w systemie.
Korozja spowodowana wilgocią może wpływać na wydajność manewrowania, a w najgorszym przypadku może spowodować awarię systemu. Silnik wytwarzaZgodnie z instrukcjami operatora, połączenia końcowe kierownicy i wspornika kabla silnika muszą być regularnie czyszczone i smarowane. Dzięki tej prostej operacji można uniknąć zużycia i korozji w systemie.
Piekarnik musi być regularnie sprawdzany. W przypadku stwardnienia, widocznych nacięć na powierzchni lub uszkodzenia innych elementów, cięgno Bowdena należy natychmiast wymienić.
Przed zimowaniem i przechowywaniem łodzi zalecamy usunięcie połączeń końcowych Bowdena z boku powyżej Wyczyść silnik i wyczyść prawidłowo.


Wybór odpowiedniego układu kierowniczego i długości cięgna Bowdena
LAYOUT Osiągi silnika UKŁAD KIEROWNICZY
OUTBOARD
do 40 kW (55 KM) TM48 - T67
DŁUGOŚCI STATKÓW
OUTBOARD
do 30' (9m) T85 - T71FC - T81FC
T73NRFC - T83NRFC
T86 - T88NR
T96 - T98NR
Podwójny obrót kabłąka
System steru kierunku
/td>
SILNIK WEWNĘTRZNY
do 35' (10,5 m) T71FC - T81FC
T73NRFC - T83NRFC
T86 - T88NR
T96 - T98NR
Twin Bowden Rotation
Układ kierowniczy
STERNDRIVE
SERVO

T85 - T71FC - T81FC
T86 - T96
Obrót KIkerbovden
Układ kierowniczy

Podwójne systemy obrotu Bowdena są zalecane dla statków poruszających się z prędkością powyżej 80 km/h. Należy postępować zgodnie z instrukcjami producenta. Postępuj zgodnie z instrukcjami producenta.

Uwaga: Silniki Z-drive bez serwomechanizmów mają bardzo wysokie ciśnienie sterowania. Do tego typu łodzi zalecany jest nasz hydrauliczny system sterowania Ultraflex. Skontaktuj się z nami, aby uzyskać więcej informacji.

Prędkość, konstrukcja, moc, typ i rozmiar silnika to czynniki decydujące o osiągach i właściwościach jezdnych łodzi. Powyższy przewodnik wyboru może być używany tylko jako ogólna informacja.
Jednym z najważniejszych czynników przy wyborze systemu sterowania jest długość cięgna Bowdena. Te przybliżone długości mogą się różnić ze względu na różne prowadnice w statkach. Ostateczny wybór powinien być zawsze dokonywany z pomocą wykwalifikowanego technika.
Mechaniczne systemy sterowania Ultraflex nie mogą być używane na łodziach, których moc silnika przekracza maksymalną dopuszczalną moc.

Jak dokonać pomiaru podczas montażu nowej kierownicy

Zsumuj długości A + B + C i odejmij 10 cm tyle razy, ile razy występuje zagięcie pod kątem 90°.
Przy instalacji przez zmotoryzowaną uchylną taśmę rurową, dodaj 30,5 cm do powyższych obliczeń.

po zaokrągleniu po zaokrągleniu
Zespół rury pochylenia silnika - rysunek 1
Przykład (wymiary w cm):
A (50) + B (250) + C (80) = 380 - 20 dwa zagięcia 90° = 360 + 30,5
390,5 cm : 30,5 = 12,8 stopy; 13 stóp
Wspornik żebrowy lub instalacja wodoszczelna - zdjęcie 2-3
Przykład (wymiary w cm):
A (50) + B ( 250 ) + C (80) = 380 - 20 dwa zagięcia 90° = 360
360 cm: 30,5 = 11,8 stopy; 12 stóp

Jak mierzyć podczas wymiany kierownicy:
Długość:Odległość "D" + 56 cm
Aby uzyskać pomiar w stopach, podziel długość przez 30,5 i zaokrąglij do całości.
Na przykład: D= 305 cm + 56 cm= 361 : 30,5 = 11'8". zaokrąglone do 12 stóp
  • Produkty
  • .
    ULTRAFLEX wymienny kabel Bowdena
    e>
    Rząd Wymagany adapter
    Ultraflex P14 - P15 Nie
    T67 Ultraflex
    C230/C231 Morse®
    Compac - T® Teleflex®
    805 TX®
    Nie*


    T85 - T71FC - T72FC -
    T73NRFC - T74NRFC -
    T81FC - T83NR FC - Ultraflex -
    Safe - TQC® - NFB Safe
    TII®/NFB 4.2® - Teleflex® - D290 Morse®
    Nie
    T71 - T72 - T73NR -
    T74NR - T81 - T83NR
    Ultraflex (bez uszczelnienia)
    K66- 38432Q






     

    T71 - T72 - T73NR -
    T74NR - T81- T83NR
    Ultraflex
    (nieuszczelnione)
    Nie
    T85 - T71FC - T72FC -
    - T74NRFC -
    T81FC - T83NRFC
    Ultraflex
    K46- 35679L
    Safe - T® - Big-T® -
    Teleflex®
    Nie
    806 TX® K54 - 37811D
    < /td>
    TM86

    Uwaga: NIE MOŻNA używać z podwójnym rdzeniem
    G86 - G88NR - G96 -
    G98NR
    Ultraflex
    Nie
    *) Uwaga: Dla kierownic C230/C231 Morse® i Compac - T® Teleflex®K55 - 37816 I-Adapter
    wymagany w przypadku korzystania z kierownicy M58 Ultraflex wyprodukowanej po styczniu 1995 roku.

    AKCESORIA BOVDEN
    S39- 31916 F
    Zespół mocujący z aluminium i stali nierdzewnej
    S40 - 31917 G
    Mocowanie lusterka tylnego, odporne na rdzę
    S55 - 34744 A
    Wspornik kierownicy 90°, odporny na rdzę
    S61/span>- 36191 S
    Zespół mocujący, stal pokryta farbą odporną na rdzę
    S62- 38830 H
    Taka sama konstrukcja jak S61, mniejszy rozmiar

    S39T - 53930 J - Tuleja tylko dla S39
    S40T - 53935 O - Tuleja tylko dla S40

    Tuleje ze stali nierdzewnej są dostępne dla następujących kabli bovden: S39SS - 41551













    ZESTAWY POŁĄCZENIOWE
    A50- 31473 Q
    Zestaw połączeniowy do silników Yamaha
    A73SS- 41255 T
    Wysięgnik rumpla ze stali nierdzewnej do niektórych silników Mercury
    A74SS - 41256 V
    Ramię drążka kierowniczego ze stali nierdzewnej do niektórych silników Johnson®, Evinrude® i OMC®<
    A75 - 34459 X clevis< br />
    Uwaga:Dźwignie kierownicy A73 i A74 mogą być używane tylko z mechanicznymi układami kierowniczymi.


    DODATKOWA POMOC W WYBORZE
    INSTALUJ BOVDEN SUPPORTED
    + Zestaw portów Bovden
    INSTALUJ BOVDEN SUPPORTED
    + Bovden port set
    Z jednostką przechwytującą S39 lub S61 lub S62 + A75 Kabel ręczny z dźwignią A73 lub A74
    B z lusterkiem S40 + A75 D ster 90° z podporą S55 lub A75
    "